Tuesday, February 12, 2008

Server 2008

Scriu aceste randuri stand comod in pat cu laptopu' in brate (nx6310 Compaq), ruland Windows Server 2008, Standard. S-a instalat foarte rapid, in maxim o jumatate de ora, se misca foarte bine si e pana acum un candidat serios la inlocuirea XP'ului.
Ce mi-a placut cel mai mult a fost faptul ca nu am nici o problema in a rula aceleasi versiuni ale aplicatiilor folosite si in XP, gen VNC 4.1.9, YM8, Winamp 2.81, etc.
nu am aprofundat prea mult inca, dar imi place foarte mult simplitatea interfetei, setarile foarte usor de relizat, compatibilitatea cu driverii pentru Vista.
ce nu imi place sunt setarile implicite de securitate la diverse fisiere de sistem care pentru a putea fi accesate este nevoie de editarea avansata a setarilor de securitate.
merg comenzile de XP la fel ca si la Vista, gen 'mstsc' pentru remote, 'gpedit.msc' pentru group policy editor, 'msconfig' pentru system configuration, etc.
Help'ul este excelent cel putin pana acum.
Nu am optiunea de turn off sau on la system restore - e totusi o versiune beta inca.
voi reveni pe parcurs cu mai multe detalii, momentan atasez cateva print screenuri.




A! am uitat sa zic, by default fara nimic instalat, la un boot proaspat are 400mb rami ocupati, ceea ce e ok zic eu comparativ cu vista care chiar si fara interfata smechera ia cam 600. Imi place cum se misca, foarte vioi.

2 comments:

Anonymous said...

daca e stabil si merge bine cred ca mi`l bag si eu :) ca doara am hard 320 acuma imi permint =))

Enzo said...

ramane de vazut. inca e beta.