Wednesday, May 14, 2008

Operating Systems

Am incercat Mac - Leopard - mi-am propus sa transform laptopul HP intr-un MacBook veritabil dar din pacate nu a fost deaccord, blocaj la instalare, la fel si desktopul desi versiunea luata cu succes de pe torenti sustinea ca merge pe orice Intel cu SSE2, (Centrino2 pe laptop si C2D pe desktop). Declarat necastigator.
Ubuntu - ultima versiune de pe site de la ei, a fost ok, mi-au mers toate in el, chiar si RealVnc cu Windows, din pacate nu prea mi-au placut clientii de torrent (poate nu am nimerit eu ceva bun), nu ma prea impac cu foarte multi pasi cu superuser, cu reconfigurat si compilat si asa mai departe. Arata bine, se misca bine (ocupa cam multi RAM'i totusi), dar nu e la fel de accesibil ca Windows inca.
Server 2008 dat fiind faptul ca se poate downloada GRATIS de pe situl Microsoft, era sa zic despre el ca e "Eftin si Bun" , e intr-adevar foarte fain, foarte rapid, foarte stabil, nu mananca la fel de multa memorie ca si Vista, dar la unele capitole nu vrea, se simte ca e inca versiune BETA, totusi se anunta un OS exceptional - oricum pe partea de server e foarte bun, la partea de virtualizare e chiar "tzais", astept sa mai treaca ceva timp, probabil cateva luni ca sa inclocuiesc Server 2k3 - momentan OS meu preferat.
Vista - Ultimate SP1. x64 - am fost surprins sa vad ca am doar 450mb rami ocupati in desktop dupa instalare, ultima data cand am verificat am scos atata cu "best performance" si tweak de servicii etc. Se misca superb, dupa unele mici modificari de registri, servicii, ajustari m-a impresionat placut, merge brici, pana si-a dat drumul faimosul Windows Defender, incarcarea a urcat lejer la 800 - aproape dublu! Nu era problema, 2gb ram, quad core, duce bine, dar totusi... ma gandesc la o un photoshop, la un convertit de documente cu Acrobat si in mod clar as avea nevoie de vro 4gb ram ca sa ruleze decent tot sistemul. Arata bine, se misca bine, dar ai nevoie de un sistem "sanatos" pentru el, mai tre sa treaca ceva vreme sa detroneze XP .
XP - SP3 - toata lumea stie cum arata, se misca bine, cere resurse moderate, e stabil, merge cam orice soft pe el, cred ca raman la varianta asta cel putin pe laptop, vista fara interfata aia eyecandy e cam degeaba.
Server 2k - ruleaza acasa pe o masina IBM P3 - daca nu ar mai fi cate o pana de curent ar rula nonstop, cel mai mult am avut cu el vro 2 luni uptime, fara nici un bai.

linkuri utile :
MAC
Petri - Vista
Petri - Server 2008
Server 2008 download
Linux distrowatch

No comments: