Thursday, May 29, 2008

Sistemul Medical

Ma duc la medic maine. Am o alergie de primavara, destul de najpa, nu stiu de la ce anume am facut-o, dar din cate am citit pe net se pare ca sistemul imunitar e "prea eficient" si interpreteaza drept "un atac" substantele comune, gen polen, praf, par de animale si asa mai departe.
Medicul de familie mi-a facut o trimitere la policlinica, m-am dus acolo dar se pare ca era un congres al babelor din zona de vest in antecamera, si cum nu imi permit sa pierd vremea, am apelat la un cabinet particular, care costa... si nu putin.
In policlinica e jale, arata darapanat, personal medical care mai bine si-ar taia un deget decat sa ajute pe cineva, a cazut o doamna in varsta pe scari si in afara de mine nu a ajutat-o nimeni, ce mai... bine crescuti batranii astia, dar ia vezi sa nu le dai locul in tramvai!
Am stat si m-am gandit, aici nu are nimeni interes, nu investeste nimeni, nu se streseaza nici draq sa faca spitalele astea de stat eficiente, e clar ca cei din administratie (ma refer la medicii cu functii administrative si cu putere de decizie), sunt direct interesati sau li se pun bete in roate daca incearca sa miste ceva, pentru ca ei prospera prin cabinetele medicale bine puse la punct si aranjate. Cazul meu e tipic: ma duc la policlinica, nu ajung la doctor, il sun si il intreb cum sa procedam : " pai... veniti la mine la cabinet, va fac programare, nu asteptati, e mai bine dotat decat aici, dar o sa va coste ... e singurul inconvenient. " .
Fain. Eu platesc frumos toate darile la stat inclusiv asigurare medicala si cand e sa ma folosesc de ea... nu se poate, totul e vraiste in spitale, unitati medicale de stat.
Asta e un caz ok, dar mai sunt cazurile in care esti pur si simplu macelarit de cate un doctor si ramai legat de el pe viata, el practic traieste de pe urma plocoanelor cu care tre sa sari ca sa te rezolve, altfel nici nu se uita la tine.
Am un amic si nevasta e insarcinata, harnica nevoie mare s-a blocat un pic de spate cand a incercat sa ridice un lighean cu apa, medicii au zis ca tre sa avorteze ca sa o poata opera!!! e un medic celebru in Oradea, si mie mi-a zis ca tre sa ma taie cu cativa ani in urma. Totul s-a rezolvat cu masaje si o medicatie corespunzatoare, si evident muuult mai eftin si mai eficient.
E o bataie de joc generala, sunt si exceptii dar destul de putine si mai ales... nu au nici o putere in a schimba ceva in bine.

3 comments:

Anonymous said...

vezi unde vireaza firma banii ca s-ar putea sa te trezesti ca nu esti asigurat ... alta distractie , alti bani ... nu ai cu cina mai .. niste tarani :) prietenii stiu de ce!

Enzo said...

e ok cu firma. macar atat, plateste darile la stat.

Anonymous said...

bine zici , ca e de cacao tot sistemul asta medical din romanica , mama lui azi si maine. poti muri linistit , sau sa te trezesti cu tot felul de surprize , la mine cele mai mari cosmaruri is cu doctori astia , macelari.. (traiannegrut)