Friday, October 14, 2011

Game of Thrones

In urma cu ceva vreme am terminat de vizionat respectivul serial, se pare ca v0r mai fi ceva continuari, dat fiind faptul ca se termina, ca orice serial american, asa in coada de peste. Din acest motiv m-am pus sa citesc cartile lui George R. R. Martin.



Am terminat toata seria "Cantec de ghiata si foc" - "A song of ice and fire" scrisa pana in prezent. Autorul momentan lucreaza la o carte si urmeaza sa mai scrie una dupa. Cam mult si oarecum cam prea tras de par ca volume dar destul de interesant ca filme excelent realizate de catre HBO.
Mie mi se pare interesant cum iau nastere aceste povesti si cum isi creeaza americanii asa o mitologie a lor, slaba in cuvinte sau scris dar puternica in imagine cu super eroi si super puteri in stilul Marvel. E o placere sa iti pierzi vremea cu ele pe autobuz asa odata in saptamana. Tonul la acest gen de fantezie - super eroi cu alura medievala a fost dat de catre J. R. R. Tolkien cu "Lord of the rings" plin de influente din mitologia germana, anglo-saxona, romano-caltolica si finlandeza. Povesti de adormit copii sau de omorat vremea cu ceva usor. Dupa parerea mea are cam aceeasi valoare artistica ca si cartile lui Pavel Corut, adica mediocre, dar au o mare valoare comerciala din prisma potentialului cinematografic.
Curentul este exploatat foarte bine si de industria jocurilor pe computer gen Warcraft sau WOW, fac bani cu nemiluita din acest curent semi-mitologic, fantezist. Aici se vede foarte bine stilul american - scoatem pe piata ce se cere si ce merge bine la vanzare, aplicam strategia in asa fel incat sa scoatem bani cat mai multi si in timp cat mai lung, totul oferit la o calitate excelenta a imaginii si prezentarii. Mie personal mi se pare oarecum slab ca valoare artistica dar e doar "o parere de'a mea" ca sa citam un clasic inca in viata :D.
La final... nu va recomand cartile dar recomand serialul HBO, este excelent realizat.
"the winter is coming"

No comments: